Εγγύηση προϊόντων και η επιστροφή τους
Η εγγύηση ενός προϊόντος αφορά την ασφάλεια των χρημάτων του αγοραστή. Του εξασφαλίζει οτι για τα χρήματα που διαθέτει, θα έχει λειτουργήσιμο ανταλλακτικό/προϊόν για την διάρκεια που ορίζεται στους όρους εγγύησης.
Αν και τα εργοστάσια παράγουν ανταλλακτικά τα οποία κατασκευάζονται με ακρίβεια, κανένα εργοστάσιο δεν μπορεί να εγγυηθεί οτι το 100% των προϊόντων τους θα είναι άνευ ελαττωμάτων.
Στα εργοστάσια γίνεται ένας τυπικός έλεγχος ποιότητας. Όμως ο έλεγχος αυτός τις περισσότερες φορές δέν γίνεται σε ΟΛΑ όσα περνάνε απο την γραμμή παραγωγής. Αυτό θα αύξανε το κόστος σε όλα τα προϊόντα, ενώ πολύ ελάχιστα τελικά έχουν όντως πρόβλημα. Είναι απαγορευτικό να αυξάνεις το κόστος παραγωγής σε όλα τα τεμάχια ενώ το ποσοστό ελαττωματικών μπορεί να είναι 1% ή και μικρότερο.
Είτε κάποια βιομηχανία κάνει έλεγχο σε όλα, είτε όχι, η εγγύηση είναι μια πάγια διασφάλιση του πελάτη οτι ακόμα και στην εξαιρετικά μικρή πιθανότητα ελαττωματικού ανταλλακτικού, η αγορά του θα είναι μια ασφαλή αγορά.
Επειδή λοιπόν η πιθανότητα ελαττωματικού ανταλλακτικού είναι εξαιρετικά μικρή (όχι όμως ανύπαρκτη) πρέπει να σιγουρέψουμε οτι το πρόβλημα προέρχεται όντως απο το εργοστάσιο και όχι απο κάποιο άλλο παράγοντα.
Ο “άλλος παράγοντας” αφορά είτε την λάθος τοποθέτηση απο τον μηχανικό, είτε την κακή μεταχείριση του οδηγού, είτε την δυσλειτουργία κάποιου ανταλλακτικού που συνεργάζεται άμεσα με το ανταλλακτικό που θεωρητικά ήταν χαλασμένο απο την κατασκευή του.
Εάν τοποθετηθεί με λάθος τρόπο, όχι μόνο μπορεί να χαλάσει αλλα και να προκαλέσει προβλήματα στο ίδιο το αμάξι.
Εάν ο οδηγός δέν χειρίζεται σωστά το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας το άνω των ορίων του (πχ οδήγηση σε βραχώδες έδαφος) και πάλι μπορεί να προκληθεί πρόβλημα.
Εάν ένα άλλο ανταλλακτικό που συνεργάζεται με το δικό μας δυσλειτουργεί τότε μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα και στο δικό μας. Παράδειγμα λάθος δισκόπλακα με λάθος τακάκι.
Όλα αυτά δέν τα λέμε για να “γλιτώσουμε” την επιστροφή, επειδή στην ουσία το εργοστάσιο (και όχι εμείς) επωμίζεται το κόστος της αστοχίας και το κόστος της επιστροφής. Εμείς απο την πλευρά μας σε περίπτωση προβλήματος θέλουμε να γίνει αλλαγή και να αποδοθεί η εγγύηση ώστε να έχουμε ευχαριστημένους πελάτες. Όμως για να αποδοθεί η εγγύηση πρέπει φυσικά το φταίξιμο να είναι του εργοστασίου και όχι κάποιος άλλος λόγος.
Για τους παραπάνω (και μερικούς ακόμα) λόγους, και για να μην αδικηθεί κανείς, πρέπει να ακολουθήσουμε την εξής διαδικασία:
- Ο πελάτης μας ειδοποιεί οτι το ανταλλακτικό είναι προβληματικό.
- Ζητάμε από τον πελάτη να μας παραδόσει την απόδειξη ή τιμολόγιο που του δώσαμε με την αγορά του ώστε να σιγουρέψουμε οτι η εγγύηση είναι σε ισχύ, και οτι το ανταλλακτικό αγοράστηκε απο εμάς.
- Προτρέπουμε τον πελάτη να σιγουρέψει οτι όντως φταίει το ανταλλακτικό και όχι κάποιο άλλο παρεμφερές κομμάτι του αυτοκινήτου.
- Εφόσον είναι σίγουρο οτι το πρόβλημα προέρχεται από το ανταλλακτικό μας, θα πρέπει να αφαιρεθεί και να έρθει στον πάγκο μας για αρχικό έλεγχο.
- Αφού μας έρθει το ανταλλακτικό, το στέλνουμε στον εισαγωγέα ώστε να ελέγξει (συνήθως με σχετικό μηχάνημα) οτι όντως το πρόβλημα προέρχεται απο το εργοστάσιο και δέν οφείλεται σε άλλο παράγοντα.
- Εάν το ανταλλακτικό μετά απο τον έλεγχο δέν έχει σωστή λειτουργία λόγω της κατασκευής του και όχι λόγω άλλου εξωτερικού παράγοντα, η εγγύηση αποδίδεται και ο πελάτης παραλαμβάνει ένα ίδιο καινούριο ανταλλακτικό απο το ράφι.
- Εάν όμως το ανταλλακτικό μετά απο τον έλεγχο έχει σωστή λειτουργία, η εγγύηση δέν μπορεί να αποδοθεί και επιστρέφεται στον πελάτη. Εάν το πρόβλημα συνεχίζεται τότε δεν φταίει το δικό μας ανταλλακτικό, αλλά κάποιο ανταλλακτικό που συνεργάζεται με αυτό.
Η διάρκεια της εγγύησης φαίνεται στο ηλεκτρονικό μας κατάστημα σε κάθε κωδικό. Επίσης μπορείτε να μας καλέσετε ανα πάσα στιγμή ώστε να ρωτήσετε για την εγγύηση ενός ανταλλακτικού για να μήν ψάχνετε.